Restaurant Basalt

En gruppe visionære kulinariske kræfter ønskede at nulstille den københavnske madscene. Bombe den helt tilbage til stenalderen, faktisk, og lave mad og oplevelser omkring bålet – men på den fede måde. Med dette særegne oplæg skabte Gottlieb & Co navn, visuel identitet og brandkoncept til Københavns måske mest modige restaurant, BASALT, hvor ny nordisk møder postapokalyptisk gastronomi. Navnet der henfører til både det basale kerneværdier og basaltet, den hærdede lava, som jorden er skabt af, støttes op af en kernefortælling, der møder gæsterne både online og i restauranten og forbereder dem på en madoplevelse, de sent vil glemme.

Lokal øl

Amerikansk hvedeøl – brygget lokalt på Amager. På BASALT er alle råvarer dyrket i en afstand af max 300 km, og ofte lige uden for døren. Enkeltheden i restaurantens gastronomiske koncept er her oversat til et let, og ærligt etiketdesign, der kan opleves fra alle vinkler.

"400.000 år f.v.t.: Homo erectus tæmmer ilden. The rest is food history."