Sodavandsfabrikken

I starten af 2015 stillede CPH Beverage os lidt af en drømmeopgave: Byg et brand og en identitet som klart og tydeligt kommunikerer, at Sodavandsfabrikken er markedets bedste leverandør af postmixløsninger.

I vores indledende analyse, fandt vi hurtigt ud af, at konkurrenternes markedsføring var præget af konservativ oppefra-ned kommunikation. Og da Sodavandsfabrikkens mission er at være i øjenhøjde med sine kunder, skabte vi derfor den uhøjtidelige, tegnede stil og tilføjede taglinen: ”Vi gør det lidt sjovere at sælge sodavand.” B2B kommunikation behøver ikke være kedelig!

Brochure

Bevæbnet med indsigten fra vores markedsanalyse var det relativt let at imødekomme kundens ønske om en ’leave-behind’, der ville skille sig positivt ud fra konkurrenternes Excell-design. Kommunikationen er i øjenhøjde med kunderne og tager afsæt i deres udfordringer.

"Tingene går rigtigt stærkt i vores branche. Så vi er afhængige af, at Gottlieb & Co leverer med meget korte deadlines. Særligt vil jeg fremhæve bureauets evne til at tænke anderledes og deres vilje til at udfordre os. Og ja, så skader det jo ikke, når vores website genererer langt flere leads end forventet."

Erik Østergaard
CEO, Sodavandsfabrikken