menu
menu

Kokkedal Slot Copenhagen

Rebranding med respekt for historien

Kokkedal Slot Copenhagen er beliggende i historisk smukke naturomgivelser og tilbyder rige oplevelsesmuligheder. Stedet har længe været associeret med klassiske oplevelser og afslapning af høj standard, omgivet af imødekommende service professionelle. Alt sammen et stenkast fra storbyen København.

 

Udfordring

I forbindelse med den nye forpagtning på Kokkedal Slot Copenhagen, indgik Gottlieb & Co et strategisk samarbejde med en klar målsætning om at repositionere slottet og styrke den digitale tilstedeværelse, med henblik på at tiltrække nye gæster - både B2B og B2C. 
De sociale kanaler (Facebook, Instagram) blev ikke udnyttet optimalt i forhold til slottets store potentiale - både i forhold til antal følgere, taktiske kampagner og forbedret ROI på målrettede marketingaktiviteter.

 

Billede 1
Billede 2
Billede 3

Indsigt

Slottet blev oprindeligt bygget som et lystslot  for kongelige og adelige. Rammerne er siden blevet privatiseret og åbnet op for resten af den danske befolkning, dog med fokus på at vedvare den royale æstetik. Lystslottet er renoveret, med fokus på at være i hinandens selskab, omringet af eksklusivitet og selvforkælelse. Det er som at træde ind i en anden verden. En unik tilværelse, der føles som en fantastisk fantasi. Samværet og det gode selskab, har været omdrejningspunkt i forhold revitaliseringen af Kokkedal slot som brand. Vi ønskede at bygge videre på lystslottets historie, ved at bringe denne luksuriøse tilværelse videre i sammenspil med glæden i samvær og uforglemmelige minder.

Løsninger

Gæster der booker ophold (både B2B og B2C) vælger med følelser. Et hotel er ikke bare et værelse og en seng. Derfor var det vigtigt at slottet fremstår imødekommende, energisk og anses som et rart sted at tilbringe sin tid. Vi udviklede helt ny identitet, hvor over 30 forskellige modeller, rettet mod forskellige målgrupper, skaber ansigtet udadtil. Næste fase inddrager interne medarbejdere i kommunikationen, således at gæsterne kan mærke stedet - helt indefra.  Kort sagt en 360 graders rebranding, med ny identitet, website, profilfilm, content film og opbygning af egne sociale kanaler.

Resultater

På blot 7 uger fordoblede vi antal følgere på både Facebook og Instagram. Dette ved strategisk at eksekvere en SoMe plan, som involverede slottets egne medarbejdere, samt samarbejde med udvalgte influencere - herunder at tilbyde attraktive konkurrencer og events. SoMe som direkte salgskanal - uden om OTAérne (Hotels.com, Booking.com m.v.), har været en effektiv platform i et ellers hårdt ramt Corona-ramt marked, hvor danske gæster har været den primære målgruppe i 2020. Profilen på Kokkedal Slot Copenhagen er blevet rykket fra ‘smukt bryllupshotel’, til et luksus resort der tilbyder gourmet, spa, fest og konferenceophold i særklasse.

 

Se mere på www.kokkedalslotcopenhagen.dk


Kokkedal Slot Copenhagen

Rebranding med respekt for historien

Office Club

Ny identitet, nyt website og en ny digital strategi

Marienlyst Strandhotel

Strategisk branding og intelligent omnichannel marketing