menu
menu

Marienlyst Strandhotel

Strategisk branding og
intelligent omnichannel marketing

Marienlyst Strandhotel, et af Danmarks mest elskede strandhoteller med tilhørende spa, kom til os med en klar udfordring: Hjælp os med at øge salget og kundeloyaliteten.

Her, et år senere, er vi stolte af at kunne sige, at tallene fortæller en ægte succeshistorie.

Udfordring

Det historiske Marienlyst Strandhotel, Danmarks største strandhotel, har for nylig undergået en større renovering, der indbefattede etablering af førsteklasses mødefaciliteter, et nyt spaområde og et meget ambitiøst madkoncept. Tiden var kommet til at finde den bedste måde at komme i kontakt med gæsterne på og gøre de nye attraktive tiltag lig med gentagne salg – hvilket betød, at den forældede opfattelse af stedet skulle ændres med en ny brandidentitet.

Indsigt

Et af de vigtigste elementer, når vi skal udvikle det strategiske grundlag for en handleplan, er at få så meget viden som muligt om vores kunders gæster. Derfor lavede vi en grundig analyse, der bl.a. indbefattede tilfredshedsundersøgelser og dybdegående kvalitative interviews inden for de to segmenter business og fritid. En af de vigtigste indsigter, der kom ud af det, var, at vi var nødt til at styrke og repositionere brandet, så hotellet igen kunne gøre krav på titlen som en af Danmarks bedste destinationer. Derefter kogte vi de strategiske data og indsigter ned til en fuldt operationel markedsførings- og kommunikationsplan, der skulle holde os på rette spor videre i forløbet.

Løsninger

Marienlyst Strandhotel har nu fået en opdateret visuel identitet, der forbliver tro mod dets historiske logo – tilpasset, så det fremstår knivskarpt på tværs af digitale platforme. Vi designede også en hjemmeside med to indgange (business og fritid) med målrettet indhold til de to forskellige målgrupper. Alle aspekter af designet er desuden lavet, så de rette informationer når de rette modtagere, og reservationsprocessen er blevet kortere. Endelig udformede vi målrettede omnichannel-kampagner og en spritny kommunikationsplatform.

Office Club

Ny identitet, nyt website og en ny digital strategi

Marienlyst Strandhotel

Strategisk branding og intelligent omnichannel marketing

Lystfisker Danmark

Flere lystfiskere i Danmark

Bandholm Badehotel

Rebranding af Bandholm Badehotel

Crowne Plaza

Sommerkampagne i Corona tider

KolleKolle

Ny identitet og website

Horesta

Employer branding kampagne, der skal få de unge til at vælge job i hotel- & restaurationsbranchen