menu
menu

Lystfisker Danmark

Flere lystfiskere i Danmark

For at støtte lystfiskeriets potentialer, fik Danmark i 2018 for første gang en national strategi for lystfiskeri, med en dertilhørende finanslovsbevilling for perioden 2018-2021 på 32 mio. kr. Assens Kommune blev bedt om at implementere strategien og har oprettet en organisation, som skal varetage udrulningen af strategien som har fire hovedindsatser:

 

Udfordring

Den nye organisation havde brug for at få udviklet et navn, en visuel identitet, logo og logojieraki, samt rådgivning i forhold til den strategiske kommunikation for organisationen. 

Herudover skulle organisationen straks i gang med de fire hovedindsatser og der var således også brug for udvikling at et stærkt kampagnekoncept for en kampagne, som skulle få folk, der ikke fisker i dag til at opdage glæden ved lystfiskeri. Denne indsats blev målrettet børnefamilier og kvinder, der ikke fisker idag.

 

Indsigt

Der er mange interessenter omkring lystfiskeriet i Danmark. Der er lystfiskerforeninger, Danmarks Sportsfiskerforbund, grejbutikkerne og mange flere, samt inden for turismen bl.a.  VisitDenmark, Dansk Kyst & Naturselskab, Foreningen Danske Destinationer og de enkelte destinationer og det er naturligvis den nye lystfisker-organisations ambition at få det bedst mulige, værdiskabende samarbejde med alle til en samlet styrket indsats for lystfiskeriet. Det kræver at man forstår de forskelligt-artede interesser og kommunikerer segmenteret.

I forhold til arbejdet med kampagnerne har udgangspunktet været, at godt nok er interessen for lystfiskeri blevet øget i corona-tider og fået en del medieopmærksomhed i 2020, men der skal en stærk indsats til at profitere på dette og virkeligt skabe en adfærdsændring hos målgrupperne.

Billede 1
Billede 2
Billede 3

Løsninger

Igennem et strategisk udviklingsforløb identificerede vi organisationens kernefortælling og kommunikationsstrategi. På baggrund af dette udviklede vi navnet, Lystfisker Danmark og organisationens logo og logoer for de indsatserne, som organisationen er sat i verden for at løse. Vi facilliterede en strategisk udviklingsproces, som involverede organisationens medarbejdere.

På kampagne udviklede vi med udgangspunkt i en grundig research omkring motiver for lystfiskeri og de udvalgte målgrupper en kampagnestrategi, et kreativt koncept og navnet NYFISKER. Strategien for kampagnen er en integreret tilgang, hvor presse & PR bygger videre på det boost lystfiskeri har fået i corona-sommeren 2020, et spændende content univers og gradvis går over i mere call to action markedsføring som leder opmærksomheden hen på at målgrupperne faktisk skulle tage ud og prøve at fiske ved at besøge en af de NYFISKER events, der afholdes i hele landet eller tage hen til grejbutik og låne en gratis fiskestang. Begge aktiviteter er et led i kampagnen og finder sted i sommeren 2021. 

For at få bredt kampagnen mest muligt ud har vi ud over kampagnens mediebudget arbejdet med involvering af de mange interessenter indenfor lystfiskeri både i forhold til foreningslivet og turisme destinationerne i Danmark. En del af løsningen har således været en specifik kommunikationsstrategi og et contethub for interessenterne, hvor de kan hente information og frit benytte kampagnemateriale.


Kokkedal Slot Copenhagen

Rebranding med respekt for historien

Office Club

Ny identitet, nyt website og en ny digital strategi

Marienlyst Strandhotel

Strategisk branding og intelligent omnichannel marketing