menu
menu

Horesta

Employer branding kampagne, der skal få de unge til at vælge job i hotel- & restaurationsbranchen

En storstilet og længerevarende branding kampagne, Hospitality Career, initieret af HORESTA og 3F skal tiltrække unge fra generation Z og være med til at repositionere en dansk vækstbranche, der pt. hungrer efter kvalificeret arbejdskraft.

Udfordring

Hotel- & restaurationsbranchen er et dansk væksterhverv med markant mangel på kvalificeret arbejdskraft. Samtidig har erhvervet et lidt broget image. Derfor ønskede HORESTA og 3F at få udviklet en langsigtet og integreret kampagneløsning, der på begavet vis kunne få ’støvet branchen af’ og være holdningsændrende hos de unge.

Indsigt

Vi arbejder som altid indsigtsbaseret og i dette tilfælde teamede vi op med to nichebureauer inden for employer branding for at løse opgaven; Bruun & Partnere og CompanYoung. Sammen har vi stor indsigt i og knowhow omkring vaner og værdier i generation Z og netop denne målgruppe efterspørger i allerhøjeste grad elementer såsom en international atmosfære, et personligt ansvar og en vifte af karrieremuligheder. De søger et ungt og inspirerende miljø og arbejdsdage, som sjældent ligner hinanden - og netop her har hospitality branchen mulighed for at kunne sætte trumf på og byde ind med gode jobs og karrieremuligheder. Desuden har vi lagt vægt på at udvikle en frisk og integreret kampagne løsning, der over en 2-årig periode skal nå de unge lige dér, hvor de færdes - både digitalt og offline.

Løsning

En række niche-eksperter med Gottlieb og Co i spidsen, er gået holistisk til opgaven med det klare mål for øje, at skabe en langsigtet og integreret løsning, der når målgruppen. Kampagnematerialet og budskaberne er blevet testet i målgruppen adskillige gange, og her har især Bruun & Partnere spillet en central rolle.

 

En stor del af kampagnen foregår via de sociale medier, hvor bl.a. film- og video beretninger på Facebook og Snapchat spiller en central rolle. Dertil er der koblet en state of the art ’Hospitality Career’ landingpage og et ret markant face-2-face element, hvor unge ambassadører fra branchen, ud over at øse af deres erfaringer via SoMe, også rykker ud på landets skoler for at berette om karrieremulighederne i branchen.

 

Endelig er der udviklet en jobportal, hvor branchevirksomheder kan oprette jobopslag og komme i kontakt med de unge.

 

Hospitality Career’ kampagnen blev skudt i gang den 28. oktober 2019 og er kommet rigtigt flot fra start. Den forventes at køre frem til foråret 2021.

Hotel Cecil

Ny klang til historisk spillested

Copenhagen Coctail Academy

- det Globale Go-To Cocktail Bureau

Sukaiba

Skyhøje ambitioner

Hotel Marriott - Royal suite

Multipelt brandunivers til femstjernet suite på Marriott

Marienlyst Strandhotel

Strategisk branding og intelligent omnichannel marketing

Responsible Hospitality

Transforming CSR into brand value