menu
menu

Schæffergården

Strategisk branding og et tæt samarbejde

Schæffergården er et skønt hotel og vært for møder- og konferencer, samt selskaber. Fra vi første gang trådte ind på Schæffergården, mærkede vi de fantastiske muligheder for både afslapning, fejring af store livsbegivenheder samt afholdelse af store og små møder. Schæffergården er ejet af Fondet for Dansk-Norsk Samarbejde, som arbejder for at øge forståelsen og samarbejdet mellem Danmark og Norge. Til daglig fungerer Schæffergården derfor også som ramme for Fondets aktiviteter og stipendiater. Schæffergården er derfor, udover at være et fantastisk skønt hotel- og konferencecenter, også et meget sympatisk sted med en spændende historie.

Udfordring

Schæffergården ønskede en fast strategisk sparringspartner, som specielt på leisure segmentet kunne være med til at udvikle på kommunikationen og brandet. Derfor blev vi enige om et årligt samarbejde med kontinuerlige leverancer, som kunne være med til løfte brandet og kommunikationen op på et nyt niveau. De ønskede specielt at opnå en vækst på B2C-overnatninger, “livets fester” samt deres unikke produkter som Villa Helene og deres Gæstekøkken. Så ramte Covid-19 og som så mange andre hotel- og konferencecentre blev Schæffergården “tomt” fra den ene dag til den anden.

Indsigt

Vi besluttede os i fællesskab for at lave det bedste sommerferie-setup muligt på Schæffergården, med et fuldt fokus på leisure segmentet. Schæffergården er unikt placeret nord for København og er derfor på mange måder en perfekt lokation for familier som ønsker at få det bedste fra både Nordsjælland og København. Fokus I kommunikationen blev derfor både på den lækre mad og flotte faciliteter der på Schæffergården, men også de mange omkringliggende attraktioner der er både i København og Nordsjælland. 

Billede 1
Billede 2
Billede 3

Løsninger

Vi byggede et kampagnesite med et fuldt fokus på annoncering via Facebook og Adwords for forskellige sommerpakker. Udover vi producerede filmmateriale til annoncering og kampagnesitet byggede vi en funktionalitet, hvor man som bruger kunne segmentere mellem de omkringliggende attraktioner.

Resultater

Kampagnesitet og markedsføringen på Facebook og Adwords var en stor succes og medførte at antallet af bednights gik 50% over det budgetterede mål. Schæffergården var derfor meget tilfredse med sommerkampagnen og vil fremtidigt bygge videre på kommunikationen omkring at opleve Schæffergården som privatperson i samarbejde med Gottlieb & Co.  


Office Club

Ny identitet, nyt website og en ny digital strategi

Schæffergården

Strategisk branding og et tæt samarbejde

Hotel Bretagne

Sydfrankrig Cancelled - Hornbæk Calling