Ærlighed og humor
giver glade gæster
Skabe et brand til en gourmetrestaurant for hotelgæster, forretningsfolk og lokale i området? En restaurant med en beliggenhed, der nemt kunne give visse udfordringer? Ingen problem.
Dette er historien om BARK.
Udfordring
BARK ligger unikt placeret i atriumgården i den nyåbnede kontorbygning Copenhagen Towers. BARK er en gastropub, der både holder åbent til frokost og aften, med lokale råvarer og velbrygget øl på menuen. Vi blev hyret til at udvikle et indbydende, nøglefærdigt koncept til det nye sted, herunder navn, visuel identitet, hjemmeside og alt trykt materiale til brug i restauranten.
“Gottlieb & Co har formået at omsætte vores visioner til en stærk visuel identitet,
som vi er meget stolte af. Jeg vil gerne fremhæve bureauets evne til at løse de
mange opgaver indenfor den aftalte tid - uden at gå på kompromis med
kreativitet og kvalitet.”
SØREN LENSCHAU
Head of Rental Business, BCHG
Indsigt
Det er ikke nogen let opgave at tiltrække gæster udefra til en restaurant, som er placeret i noget så atypisk som et kontorhotel – særligt ikke når det er et sted, man sjældent kommer tilfældigt forbi. Med med det rigtige koncept kunne en restaurant som BARK gå fra at servicere klientellet i kontorbygningen til potentielt at servicere et klientel fra hele København (og mere end det). Det behøver man ikke være Sherlock Holmes for at få øje på, men det krævede muligvis lidt trylleri at få det til at ske. Det er her, Gottlieb og co. kommer ind på scenen.
Løsninger
Med et kundegrundlag, der er gennemgående internationalt, vidste vi, at navnet skulle klinge godt på både dansk og engelsk. Det er præcis, hvad BARK gør, med sine referencer til naturen og til en afslappet atmosfære. Den visuelle identitet udstråler ærlighed, natur og håndværk – med et humoristisk islæt; for hvem kan ikke lide et godt grin?
appsSe alle cases
Andre cases